Selecteer een pagina

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? LUKOIL helpt je graag verder. Ontdek het antwoord tussen de veelgestelde vragen.

Staat je vraag er niet tussen? Aarzel zeker niet ons te bellen op het nummer 02/254.16.41

1. Kan ik als particulier een LUKOIL-tankkaart krijgen?

Helaas, onze LUKOIL-tankkaart is enkel bestemd voor bedrijven, zelfstandigen en vrije beroepen. Maar ook als particulier tank je bij LUKOIL steeds aan de scherpste prijs. Je vindt het goedkoopste LUKOIL-station in jouw buurt via onze LUKOIL app “LUKOIL BENELUX CLOSE2U”. Je kan uiteraard ook op onze site voor elk station de korting raadplegen die je op de officiële prijs krijgt.

2. Waar kan ik tanken met mijn LUKOIL tankkaart?

Op een heleboel plaatsen. Met 260 LUKOIL-tankstations in de Benelux en meer dan 750 partnerstations is er altijd wel een tankstation in de buurt waar je met je LUKOIL Benelux tankkaart terecht kan. Heb je een Belgische LUKOIL-tankkaart, dan heb je toegang tot een netwerk van 450 stations. Naast onze 185 LUKOIL-stations in België kan je met je LUKOIL-tankkaart ook tanken in de stations van OCTA+ en Power (zie ook vraag 8). Je vindt alle LUKOIL- en partnerstations in onze LUKOIL app “LUKOIL BENELUX CLOSE2U”.

3. Kan ik ook bij partnerstations tanken met mijn LUKOIL-tankkaart?

Dat kan, maar deze gratis optie moet wel geactiveerd worden. Je kan hiervoor elke werkdag van 7 uur tot 18 uur terecht bij ons fleetteam op het nummer 02/254.16.41. Maar je kan dit ook zelf doen via de webportal LUKOIL Card Online. In de korte handleiding lees je hoe je je kaarten individueel kan openen voor onze partnernetwerken.

OPGELET! De kortingen die afgesproken zijn voor tankbeurten in de LUKOIL-stations zijn niet geldig in de partnerstations. Voor meer informatie over de partnervoorwaarden kan je steeds terecht bij ons fleetteam op het nummer 02/254.16.41.

4. Ik wil graag een Benelux tankkaart. Wat moet ik doen?

Heb je nog geen LUKOIL-tankkaart? Vraag ze dan hier online aan.

Heb je al een LUKOIL-tankkaart voor België? Neem dan contact op met ons fleetteam op het nummer 02/254.16.41. Onze medewerkers zorgen ervoor dat je zo snel mogelijk een Benelux tankkaart krijgt.

5. Ik wil toegang tot de webportal LUKOIL Card Online. Hoe doe ik dat?

Vul gewoon het online aanvraagformulier in en wij doen de rest. Je kan dit ook telefonisch aanvragen op het nummer 02/254.16.41 of via mail op lukoilfleet@eu.lukoil.com. Ons fleetteam bezorgt je dan de link, een gebruikersnaam en een wachtwoord.

6. Ik ben mijn paswoord en/of gebruikersnaam voor de webportal LUKOIL Card Online vergeten. Wat nu?

Geen paniek. Bel even naar ons fleetteam op het nummer 02/254.16.41 of stuur een e-mail naar lukoilfleet@eu.lukoil.com. We bezorgen je zo snel mogelijk een nieuw paswoord.

7. Bestaat er een handleiding van de webportal LUKOIL Card Online?

Jazeker, je kan ze hier downloaden. Heb je hierover nog vragen, bel dan even naar ons fleetteam. Dat is elke werkdag van 7 uur tot 18 uur bereikbaar op het nummer 02/254.16.41.

8. Kan ik de pincode van mijn tankkaart wijzigen ?

Ja hoor. Je kan de pincode van je kaart zelf wijzigen in de webportal LUKOIL Card Online. In de handleiding leggen we je uit hoe je dit doet. Maar je kan ook hulp vragen aan ons fleetteam. Dat is elke werkdag van 7 uur tot 18 uur bereikbaar op het nummer 02/254.16.41.

9. Kan ik mijn facturen online raadplegen ?

Ja, dat kan. Je kan alle facturen vanaf 31.12.2014 raadplegen en afprinten via de webportal LUKOIL Card Online. In deze korte handleiding leggen we je uit hoe je dit doet. Voor oudere facturen kan je terecht bij ons fleetteam op het nummer 02/254.16.41.

10. Kan ik de limieten van mijn tankkaarten aanpassen?

Wij stellen een standaardlimiet op je kaart in, maar je kan vrij bepalen wat de bovenlimiet van de kaart is op dag-, week- of maandbasis. Je kan deze limieten zelf aanpassen in de webportal LUKOIL Card Online. In deze korte handleiding leggen we je uit hoe je dit doet. Maar je kan natuurlijk ook even bellen met ons fleetteam. Dat is elke werkdag van 7 uur tot 18 uur bereikbaar op het nummer 02/254.16.41.

11. Mijn LUKOIL-tankkaart is verloren of gestolen. Wat doe ik?

Geen paniek. Laat je kaart zo snel mogelijk blokkeren en wij zorgen ervoor dat alles in orde komt. Hoe? Via de webportal LUKOIL Card Online of via onze LUKOIL-klantendienst. Die kan je op alle werkdagen van 7 uur tot 18 uur bereiken op het nummer 02/254.16.41.

Bevestig ons ook zo snel mogelijk het verlies of de diefstal:

OPGELET! Je tankkaart is pas geblokkeerd wanneer één van onze medewerkers jou dit bevestigd heeft. Het versturen van het blokkeerformulier houdt dus niet in dat de kaart daadwerkelijk geblokkeerd is.

Wil je graag een nieuwe LUKOIL-tankkaart, geef dat dan duidelijk aan op het online formulier. Wij sturen ze jou zo snel mogelijk op.

12. Ik heb een bijkomende LUKOIL-tankkaart nodig. Wat doe ik?

Vul het online aanvraagformulier volledig in en wij bezorgen je de bijkomende kaart zo snel mogelijk. Je kan ze ook telefonisch aanvragen bij onze LUKOIL-klantendienst op het nummer 02/254.16.41. Onze medewerkers staan elke werkdag van 7 uur tot 18 uur voor je klaar en helpen je graag verder met al je vragen.

13. Ik ga verhuizen. Wat doe ik?

Laat het ons weten via ons online verhuisformulier. Vul alles in en wij doen de nodige aanpassingen. Maar je kan ons ook bellen op het nummer 02/254.16.41. De medewerkers van onze LUKOIL-klantendienst staan elke werkdag van 7 uur tot 18 uur voor je klaar en helpen je hier graag mee verder.

14. Mijn nieuwe LUKOIL-kaart werkt niet. Wat moet ik doen?

Vóór het eerste gebruik moet een LUKOIL-tankkaart altijd eerst geactiveerd worden. Ons fleetteam helpt je hier graag mee op weg. Elke werkdag van 7 uur tot 18 uur kan je hen bereiken op het nummer 02/254.16.41. Maar je kan het ook zelf doen, via de webportal LUKOIL Card Online. Hoe? Dat lees je in in de handleiding van de webportal.

15. Mijn tankkaart werkt niet meer. Wat moet ik doen?

Wanneer je 3 keer een foutieve PIN-code hebt ingegeven, wordt de kaart automatisch geblokkeerd. Je kan ze zelf deblokkeren in de webportal LUKOIL Card Online. In deze korte handleiding leggen we je uit hoe je dit doet. Maar je kan natuurlijk ook even bellen met ons fleetteam. Dat is elke werkdag van 7 uur tot 18 uur bereikbaar op het nummer 02/254.16.41.

16. Kan ik de LUKOIL-stations in mijn gps laden?

Ja, klik ​hier om de LUKOIL-tankstations te installeren op je gps.